سئو برای Image Alt Text

هر آنچه که باید در مورد متن جایگزین تصویر alt image در سئو بدانید! آکادمی آمانج

مثلاً به جای کلمات کلیدی نامرتبط، یه توصیف کوتاه مثل "کیک تولد شکلاتی با شمع" بنویس تا کاربر به‌خوبی متوجه بشه تصویر درباره چیه. از طرف دیگه، این تگ به طور طبیعی می‌تونه توی وب‌سایت‌هایی که بارگذاری تصاویر سنگینه، کمک بزرگی باشه. تصور کن کاربر داری که از اینترنت ضعیف استفاده می‌کنه و سایتت سنگین بارگذاری می‌شه. با تگ alt، حتی اگر تصاویر نمایش داده نشن، باز هم کاربر با متن جایگزین رو به رو می‌شه و می‌تونه تا حدودی به محتوای سایت پی ببره. یکی از انگیزه‌های اصلی برای افزودن تگ alt به تصاویر، توجه به نیازهای افراد نابینا بود.

Screaming Frog یه ابزار دقیق برای اسکن کامله که بهت کمک می‌کنه تصاویر بدون تگ alt رو پیدا کنی. اگه سایتی بزرگ داری، این ابزار می‌تونه خیلی از کارها رو برات ساده‌تر کنه. Screaming Frog بهت اجازه می‌ده مطمئن شی که هیچ تگ alti از دستت در نرفته. حالا که حسابی با اهمیت و جزئیات این تگ آشنا شدی، شاید به این فکر کنی که چطور می‌تونی توی سایتت به‌راحتی  و به شکل حرفه‌ای ازش استفاده کنی. خبر خوب اینه که ابزارها و افزونه‌هایی هستن که کار رو برایت ساده‌تر می‌کنن و به بهینه‌سازی تگ alt کمک زیادی می‌کنن. گفتیم که می توانید از کلمات کلیدی به عنوان متن جایگزین استفاده کنید؛ اما استفاده بیهوده و بی ارتباط کلمات کلیدی به عنوان تگ آلت شما را به دردسر خواهد انداخت.

در وردپرس شما هر با اضافه کردن هر نوع رسانه مثل یک عکس، می‌توانید یک متن URL، عنوان یا Title، یک کپشن و از همه مهم تر یک متن جایگزین برای آن بنویسید. از بین این فاکتورها، 3 عامل اول بیشتر مورد استفاده کاربران قرار می‌گیرد ولی متن جایگزین علاوه بر استفاده کاربری، برای موتورهای جستجو اهمیت بسیار زیادی دارد. وقتی گوگل تصمیم گرفت که به جای تمرکزِ صرف روی کلمات کلیدی، دید بازتری داشته باشد و معنا و مفهوم واقعی صفحات را درک کند، مفهوم انتیتی مطرح شد. در این راهنما از بخش آموزش سئو در سایت پارس‌پک، با مفهوم انتیتی‌ها به‌صورت عمیق آشنا شده و مثال‌هایی را از انواع آن‌ها می‌بینید. همچنین از تأثیر انتیتی‌ها در سئو آگاه می‌شوید و از دید گوگل به موجودیت‌ها نگاه می‌کنید.

اگر هیچ ویژگی alt تنظیم نشده باشد، به این معنی است که کاربر نمی‌داند که قرار بوده چه تصویری نمایش داده شود، که منجر به تجربه کاربری بسیار ضعیف‌تر می‌شود. بنابراین متن جایگزین برای موتورهای جستجو حیاتی است تا بتوانند صفحه را بهتر درک کنند و بهترین نتایج ممکن را در هنگام جستجوی آنلاین به افراد ارائه دهند. در این مقاله، قصد داریم به بررسی اهمیت متن جایگزین تصویر در سئو بپردازیم. خواهیم دید که چگونه یک متن جایگزین خوب می‌تواند به بهبود رتبه‌بندی وبسایت در نتایج جستجو، افزایش ترافیک ارگانیک و در نهایت دستیابی به اهداف کسب‌وکار کمک کند. نگارش آلت تکست تصاویر مؤثر، هنری است که نیازمند درک عمیق از نیازهای کاربران و الگوریتم‌های موتورهای جستجو خواهد بود. یک آلت تکست خوب باید توصیفی دقیق و مختصر از تصویر ارائه دهد، به گونه‌ای که هم برای کاربران انسانی معنادار باشد و هم برای موتورهای جستجو قابل درک.

در ادامه، به برخی از اشتباهات رایج که هنگام استفاده از متن جایگزین رخ می دهد و دلایل اجتناب از آن ها اشاره می کنیم. خب، الان میدانید چطور میتوانید یک متن جایگزین به تصویر اضافه کنید؛ بهتر است در ادامه برویم به سراغ نکات مهمی که باید در نوشتن آن رعایت کنید. اما بنا به احتیاط و همچنین مزایایی که جدا از این بخش به آن اشاره کردیم بهتر است استفاده از تگ alt و همچنین بهینه سازی آن که در ادامه به آن خواهیم پرداخت را جدی بگیرید. همانطور که خودتان هم می‌بینید، Images در رتبه اول صفحه نتایج گوگل به نمایش درآمده است. و سایت‌هایی که تصاویر مرتبط با کیورد سرچ من یعنی «بهترین موی پسرانه» در سایت خود منتشر کرده‌اند، در میان این تصاویر تاپ قرار دارند. این متن جایگزین زمانی که عکس به درستی لود و بارگذاری نشود، به نمایش درمی‌آید.

در میزفا تولز کافیه وارد ابزار خزش بشید و سایت رو یک بار عیب یابی کنید. در کنار فهرست کاملی که از خطاهای سئویی سایتتون پیدا می‌کنید، ابزار تمام تصاویری که تگ آلت ندارند رو براتون پیدا می‌کنه. در ابزار SEMrush و در بخش Keyword Magic Tool، کلمه یا عبارت مورد نظرتان را وارد کنید. در این بخش می‌توانید فهرستی از کلمات مرتبط معنایی و دسته‌بندی‌شده را ببینید که می‌توانند نشان‌دهنده انتیتی‌های مرتبط با موضوع باشد. چراکه یکی از شگردهای گوگل برای شناخت انتیتی‌ها، پیدا کردن کلمات مشابه یا هم‌معنی در محتوا است. برای مثال اگر کلمات «آب» و «رودخانه» را در محتوا بگنجانید، گوگل به سمت آب در طبیعت می‌رود و نه آب معدنی یا آشامیدنی.

متن جایگزین تصویر باید تا حد ممکن مختصر باشد و هدف تصویر را بیان کند. اگر به یک عبارت یا جمله بلند نیاز دارید، بهتر است از یکی از روش‌های توصیف طولانی برای تصاویر پیچیده که در بخش‌های بعدی این مقاله به آن‏ها خواهیم پرداخت، استفاده کنید. در اغلب اوقات هم می‌توانید کلمات اضافی مانند «تصویر» یا «عکس» را از ابتدای توضیحات خود حذف کنید تا تعداد کاراکترها را کاهش دهید. پس به ارتباط موضوعی متن جایگزین تصویر و موضوع آن یا محتوای آن دقت کنید. تگ img یک کد html است که از ۳ قسمت title، src و alt تشکیل شده است. متنی که شما برای توضیح و شرح تصویر می‌نویسید، در بخش alt قرار می‌گیرد و به خزنده‌ها و بات‌های موتورهای جستجو نشان داده می‌شود.

تفاوت سئوی مبتنی بر انتیتی با سئوی مبتنی بر کلمات کلیدی را درک کرده و یاد می‎گیرید که چطور با پیاده‌سازی این روش مدرن سئو، چند پله از رقبایتان بالاتر باشید. یکی از اشتباهات رایج در نگارش آلت تکست تصاویر، تکرار اطلاعاتی است که قبلاً در متن صفحه ذکر شده است. آلت تکست باید اطلاعات تکمیلی و مرتبط با تصویر ارائه دهد، نه اینکه صرفاً متن اطراف تصویر را تکرار کند. این امر نه تنها برای کاربران خسته‌کننده است، بلکه می‌تواند از نظر سئو نیز مضر باشد. به جای آن، سعی کنید اطلاعاتی را در آلت تکست بگنجانید که مکمل متن اصلی باشد و ارزش افزوده‌ای به محتوا بیفزاید. حالا که تصمیم گرفتی تگ‌های alt رو به بهترین شکل بنویسی و سایتت رو حرفه‌ای‌تر کنی، بیایم چند نکته کاربردی رو بررسی کنیم که با رعایتشون می‌تونی altهای مؤثرتری بسازی.

زمانی که کاربر موس را بر روی عکس نگه می‌دارد، در کادری کوچک محتوای داخل تایتل به کاربر نمایش داده می‌شود. در واقع alt یا متن جایگزین تصویر، یک ویژگی است که به هر عکس در سطح وب اضافه شده و در آن یک متن قرار میگیرد. اصول این است که این متن؛ یک توضیح کوتاه و توصیفی در مورد خود عکس باشد. متن جایگزین تصویر یکی از فاکتورهایی است که هر متن و محتوای سئو شده‌ای باید آن را داشته باشد. تصاویر در سایت هم برای جذاب‌تر‌ شدن و کمک به انتقال مفهوم استفاده می‌شوند و هم برای کمک به سئو سایت. برای اینکه متن‌های جایگزین به‌ بهترین شکل درخدمت سئو باشند باید در انتخابشان دقت کرد.

این یعنی اگه شما برای تصاویرتون از تگ آلت بهینه شده استفاده نکنید، تجربه کاربری ضعیفی برای این دسته از کاربران رقم می‌زنید و این اصلا برای رنکینگ گوگل خوب نیست. شما باید مطمئن باشید که برای تمام تصاویر وب‌سایتتون تگ alt نوشتید و موتور جستجو تونسته همه اون‌ها رو ببینه. بهینه‌سازی سایت برای گوگل، سال‌ها بر اساس کلمات کلیدی انجام شده و می‌شود. به طور کلی می‌توان گفت کلمه کلیدی، همان کوئری (Query) است که کاربر در فرایند جستجوی گوگل (Google Search) وارد می‌کند. هدف استفاده از کلمات کلیدی هم این است که یک محتوا برای این جستجو، رتبه خوبی بگیرد.پس تولید محتوا بر اساس تحقیق کلمات کلیدی کماکان ادامه دارد. اما تغییری که ایجاد شده، این است که باید این کلمه کلیدی را برای گوگل به یک انتیتی یا موجودیت تبدیل کنید.

برای نوشتن تگ alt وردپرس لازم است تکنیک های زیر را مدنظر داشته باشید. پیشنهاد می‌کنیم مقالۀ «11 روش برای یک طراحی یک وب سایت فوق‌‌العاده با سئوی قدرتمند» را در آکادمی وبزی مطالعه کنید. مورد اول شامل هیچ گونه توضیحاتی نشده و در مورد دوم نیز در استفاده از کلمات کلیدی افراط شده است. این متن جایگزین بهتریست، چرا که به توصیف بهتری از این تصویر پرداخته است. مثلا برای لوگوی زیر که متعلق به شرکت تولیدی لوازم ورزشی آدیداس است، عبارت «لوگوی آدیداس» خیلی بهتر از کلمه «آدیداس» برای متن جایگزین است.

در سال‌های بعد، با افزایش اهمیت سئو و رقابت سایت‌ها برای جذب کاربران بیشتر، استفاده از تگ alt به یک الزام برای بهینه‌سازی موتورهای جستجو تبدیل شد. گوگل و سایر موتورهای جستجو از تگ alt به عنوان یک فاکتور برای درک بهتر محتوای تصاویر استفاده می‌کنن. در واقع، این تگ به سایت‌ها کمک می‌کنه که تصاویرشون هم مثل بقیه محتوا، در جستجوها پیدا بشه و به کاربران نمایش داده بشه. هدف سوم از استفاده‌ی متن جایگزین تصویر کمک به ربات‌های گوگل برای تصاویر و موضوعات آن است. حتما برایتان پیش آمده که موضوعی را در گوگل سرچ می‌کند و در بخش Image تصاویر مرتبط به آن جستجور را مشاهده می‌کنید.

اگر هم بخواهید برای عکسی که از قبل بارگذاری کرده‌اید، متن جایگزین بنویسید، کافیست روی آن تصویر کلیک و گزینه ویرایش را انتخاب کنید. ولی وقتی شما برای هر تصویر از متن جایگزین و تگ Alt استفاده کنید، به کاربر توضیح می‌دهید که چه عکسی قرار بود به جای آیکون شکسته ببیند. به این ترتیب، در شرایط خاص هم تجربه رضایت‌بخشی برای کاربران رقم خواهید زد. برای مثال، در تصویر زیر که مربوط به مقاله «دیجیتال مارکتینگ چیست» هست، با استفاده از این افزونه می‌بینیم که بیشتر تصاویر مقاله را متن جایگزین دارن. البته اگر دقت کنین، ما سعی کردیم در بیشتر تصاویر (نه همه‌شون) از کلمات کلیدی مختلف و متنوع برای alt استفاده کنیم تا تاثیر بیشتری داشته باشه.

استفاده از کلمات کلیدی در متن جایگزین تصویر این امکان را برایتان فراهم می کند تا سیگنال هایی را برای موتورهای جستجو ارسال کنید. اما به این نکته توجه کنید که تصویر و متن جایگزین باید از نظر معنایی با یکدیگر مرتبط باشند. تصاویر آموزنده، مفهوم یا اطلاعات ساده ای را به افراد منتقل می‌کنند. بنابراین متن جایگزین تصویر آموزنده را به راحتی می‌توان در یک عبارت یا جمله کوتاه توصیف کرد. متن جایگزین این نوع تصاویر باید معنا یا محتوای آن‌ها را منتقل کند و معمولاً واقعاً تصویر را توصیف نمی‏کند. در برخی از مواقع ممکن است لازم باشد یک توصیف دقیق برای این نوع تصاویر بنویسید.

حالت بعدی ضرورت استفاده از متن جایگزین برای تصاویر، هنگامی است که کاربر به دلایلی همچون کندی سرعت اینترنت و … نتواند تصاویر سایت را مشاهده کند. در محتوا افزایش سرعت سایت وردپرسی می توانید، راهکارهای بیشتری را برای بهبود سرعت سایت مطالعه کنید. تصاویر در جلب رضایت کاربران اینترنت اهمیت بسیاری دارند و در تمامی صفحات وب سایت ها از آنها استفاده شده است. عکس ها به واسطه یک قطعه کد در اینترنت نمایش داده میشوند؛ در این کد دو پارامتر بسیار مهم title و alt برای تصاویر وجود دارد. همانطور که میبینید یکی از این گزینه ها، متن جایگزین تصویر یا همان alt عکس است.

شما باید یک سری نکات را در نوشتن متن جایگزین به کار ببرید تا نتیجه مثبتی از آن بگیرید. از دیگر کاربردهای متن جایگزین عکس، کمک به نابینایان و یا کم‌بینایان و یا به‌طور کلی برای کسانی است که از سرویس Screen Reader استفاده می‌کنند. در ادامه این مقاله میزفا تولز با بررسی این تگ مهم در html و تاثیر متن تگ alt در سئو همراهتون هستیم. ویژگی alt text، توصیفی (ترجیجاً) کوتاه در حد 100 کاراکتر در مورد یک عکس است. هنگامی که می‌خواهید در سایت خود تصویری قرار دهید، می‌توانید (چون اجباری نیست!) با استفاده از متن جایگزین، محتوای تصویر را برای الگوریتم‌های گوگل قابل فهم کنید.

این عنصر مخفی، همون توضیحیه که می‌تونه به جای تصویر صحبت کنه و به آدمایی که تصاویر رو نمی‌بینن کمک کنه تا محتوای صفحه رو بهتر درک کنن. ولی فقط این نیست؛ همین تگ کوچک و ساده به موتورهای جستجو هم می‌فهمونه که توی تصویر چه خبره و چطور باید محتوای صفحه رو درک کنن. بدون تگ alt، انگار یه بخشی از وب‌سایتت رو به تاریکی سپردی؛ جایی که هیچکس، حتی گوگل هم نمی‌تونه ببینه. در واقع افرادی که اختلالات بینایی دارند، از اسکرین ریدر (screen reader) استفاده می‌کنند. وقتی این ابزار به تصاویر می‌رسد، سراغ متن جایگزین می‌رود و از این طریق کاربر را در جریان محتوای تصویری صفحه قرار می‌دهد. در صورت ضعیف بودن اینترنت نیز کاربر حداقل این امکان را دارد که از تصاویر سایت شما قدری بهره‌مند شود.

بنابراین متن درون این اتریبیوت، جایگزینی برای تصاویره تا محتوای درون عکس رو به صورت خیلی کوتاه برای موتورهای جستجو (که نمی‌تونند مفهوم عکس رو تشخیص بدن) مشخص کنه. زمانی که تصاویر به هر دلیلی به کاربر نمایش داده نشود در این حالت است که تگ alt به کمک می آید و در رابطه با مفهوم و موضوع آن عکس توضیح می دهد. ویژگی مهم تگ alt این است که علاوه بر کاربر به ربات های گوگل کمک می کند که موضوع عکس های شما را متوجه شوند. زمانی که تصاویر سایت به هر دلیلی برای کاربر بارگذاری نشوند این متن که تگ alt قرار میگیرد برای کاربر نمایش داده می شود. سلام دوست عزیزمنظور این است که مفهوم و کلمات هدف را در توضیحات تصویر درج کنید ولی دلیلی ندارد که دقیقا این دو متن یکسان باشد.

اگه از ویرایشگر کلاسیک استفاده می‌کنید، بعد از بارگذاری عکس مورد نظر، روی اون کلیک کنید و سپس از سمت چپ صفحه در قسمت «متن جایگزین» می‌تونید تگ alt رو بنویسید. متن جایگزین یا Alt Text یک توصیف متنی کوتاه است که به یک تصویر اختصاص داده می‌شود. این توصیف برای موتورهای جستجو، افراد دارای اختلال بینایی و همچنین زمانی که تصویر به دلایلی نمایش داده نشود، بسیار مهم است. اما در بحث Entity در گوگل‎، پوشش دادن ابعاد مختلف یک موضوع با متنی یونیک است که نظر گوگل را جلب می‌کند.می‌توانید موضوع مورد نظر را در گوگل جستجو کنید (ترجیحاً به زبان انگلیسی). در محتوایتان به این سوالات پاسخ دهید تا به درک بهتر گوگل نیز کمک کنید. علاوه بر این، توجه به کاربران با نیازهای خاص، می تواند تصویر برند شما را نیز بهبود بخشد.

البته جواب دقیق این سوال یک جواب ثابت نیست چون قرار دادن متن آلت در سایت های مختلف نسبت به سیستم مدیریت محتوای آنها متفاوت است. مثلا نحوه اضافه کردن alt در سایت جوملایی با یک سایت اختصاصی فرق دارد. بسیاری از کاربران متن جایگزین را با عنوان تصویر اشتباه می گیرند، در صورتی که این دو گزینه کاملا متفاوت از یکدیگر هستند. عنوان تصویر به صورت یک پاپ آپ در هنگام قرار گرفتن موس بر روی آن ظاهر می شود. تصاویر نمایشی عکس‌هایی هستند که صرفا برای جذابیت بیشتر صفحه سایت و جلب توجه کاربر استفاده می‌شوند.

اگر تصویر صفحه شما در مورد انجام فعالیت خاصی باشد (تصویر کاربردی)، باید از متن جایگزین تصویر برای ایجاد ارتباط بین متن و تصویر استفاده کنید. آیکون‌هایی که دارای تگ متنی هستند وقتی در صفحه‌ های کوچک‌تر قرار داده می‌شوند، تگ‌های متنی آن‌ها دیگر قابل مشاهده نیستند. بنابراین شما باید اطمینان حاصل کنید که برای تصاویر داخل متن توضیحاتی وجود دارد و کاربران می‌توانند آیکون‌های تصویری را در همان اندازه ای که هستند و بدون متن جایگزین، درک کنند. متن جایگزین تصویر بالا از نظر فنی اولین قانون متن جایگزین را رعایت کرده است. شما در تصویر بالا زمین بیسبال و ضربه زدن بازیکن به توپ بیسبال را مشاهده می‌کنید.

انتیتی و LSI دو مفهوم بسیار نزدیک به هم است و تفاوتشان به جزئیاتشان برمی‌گردد. انتیتی به عناصر خاص و منحصر‎‌به‌فردی اشاره دارد که به‌صورت مستقل قابل شناسایی است. اما به شناسایی رابطه بین انتیتی‌ها اشاره دارد.LSI (Latent Semantic Indexing) روشی است که از تکنیک‌های ریاضی برای پیدا کردن روابط بین کلمات و مفاهیم در یک متن استفاده می‌کند. LSI هم به موتورهای جستجو کمک می‌کند که معنای نهفته در یک متن را درک کند.LSI به روابط مفاهیم اشاره دارد و انتیتی، خودِ آن مفهوم است. Entity و LSI هر دو برای بهبود درک موتورهای جستجو بسیار کاربرد است. LSI به درک روابط بین کلمات کمک می‌کند و Entity به شناسایی موجودیت‌های خاص.

یک کلیدواژه یا عبارت کلیدی که بتواند توصیف خوبی از عکس باشد.برای اینکه مطمئن شوید alt عکس را به خوبی انتخاب کرده‌اید، چشمانتان را ببندید و از کسی بخواهید تا متن جایگزین را برایتان بخواند. اگر توانستید تصویر را به درستی در ذهن خود مجسم کنید یعنی کارتان را درست انجام داده‌اید. با ما همراه باشید تا شما را با متن جایگزین تصاویر (تگ alt) و نحوه استفاده از آن آشنا کنیم. سلام دوست عزیز1- پیشنهاد میکنیم به ایرادات افزونه سئو حساس نباشید. اگر کار درستی انجام دادید و دلیل خوبی برای انجام آن دارید به طور قطع تصمیم بهتری در مقایسه با یک افزونه یا ابزار خواهید گرفت.2- برای هر تصویر یک متن جایگزین اختصاصی و مرتبط با محتوای آن بنویسید.

با اینکه موتورهای جستجو در سال های گذشته پیشرفت های زیادی در پردازش تصاویر داشته اند، اما همچنان قادر به مشاهده آنها همانند یک انسان نیستند. اگر آنها قادر به درک تصاویر یک صفحه نشوند، ممکن است که آن صفحه در کلمات اشتباهی رتبه کسب کرده یا در کلمات کلیدی مورد نظر ما رتبه خوبی کسب نکند. در هنگام تهیه محتوایی که به همراه عناصر بصری مانند تصاویر است، در نظر داشته باشید که خیلی از کاربرانتان ممکن است که به واسطه جستجو کردن، مستقیما به دنبال تصاویر موجود در صفحه هستند. به عبارتی آنها پس از جستجو ممکن است که به آیتم های متنی توجه نکرده و مستقیما به نتایج تصویری مراجعه کنند. نکته مهم دیگری که در نوشتن متن جایگزین تصاویر باید رعایت کنید، اشاره به جزئیات دقیق عکس است.

اطلاعات مربوط به تعداد کلیک‌ها، Impression و نرخ کلیک (CTR) که از قسمت تصاویر بوده رو می‌تونید تو سرچ کنسول ببینید. این عامل باعث می شود تا شانس قرار گرفتن تصاویر شما در Google Image Search افزایش یابد. همچنین گوگل از تگ ALT تنها برای تشخیص اینکه عکس درباره چه چیزی است استفاده نمی کند. به همین دلیل بهتر است (و باید) تمامی مطالب سایت دارای تصاویر مرتبط باشند. کمتر کسی دانشی که با سعی و تلاش به دست آورده را به دیگران ارائه می‌دهد به همین دلیل برای آموزش تخصصی در هر حوزه‌ای، نیازمند مراجعه به منابع خارجی هستیم. تمام منابع سرور در اختیار شماست و به راحتی می‌توانید تغییرات مدنظرتان را اعمال کنید.امنیت، سرعت و پایداری بالا برای میزبانی پروژه‌های بزرگ.

پر کردن متن جایگزین با کلمات کلیدی نامربوط یا تکراری ممکن است به عنوان اسپم تلقی شود و به اعتبار سایت شما آسیب بزند. بسیاری از مدیران وب سایت ها، تنها برای تصاویر اصلی یا برجسته متن جایگزین تعریف می کنند و سایر تصاویر را نادیده می گیرند. هر تصویر در سایت، حتی اگر در نگاه اول بی اهمیت به نظر برسد، می تواند پتانسیل جذب ترافیک از جستجوی تصاویر داشته باشد. به عنوان مثال، اگر در یک مقاله آشپزی چندین تصویر از مراحل تهیه غذا وجود دارد، نادیده گرفتن تصاویر مرحله به مرحله می تواند مخاطبان زیادی را از دست بدهد. تا این قسمت از مقاله باید متوجه اهمیت استفاده از alt text شده باشید، اما اگر خاطرتان باشد در قسمتی از مقاله کدی را استفاده کردیم که در آن ویژگی tittle نیز وجود داشت.

طول مناسب آلت تکست یکی از چالش‌برانگیز‌ترین جنبه‌های نگارش آن است. اگرچه محدودیت دقیقی برای طول Alt Text وجود ندارد، اما توصیه می‌شود که از 125 کاراکتر تجاوز نکند. این محدودیت به این دلیل است که برخی مرورگرها و نرم‌افزارهای خوانشگر صفحه ممکن است متن‌های طولانی‌تر را قطع کنند. با این حال، اولویت اصلی باید ارائه توصیفی کامل و مفید باشد حتی اگر اندکی از این محدوده فراتر رود. به عنوان مثال، اگر یک فروشگاه آنلاین لباس دارید، کاربران ممکن است با جستجوی تصویری مانند “پیراهن زنانه قرمز مجلسی” به سایت شما هدایت شوند.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری